Najpiękniejsze miejsce w Olsztynie!

N

Trzymajcie drugi wpis z wrześniowej wizyty w Olsztynie. Niżej znajdziecie przepiękne miejsca i krajobrazy nad Jeziorem Ukiel. Serio warto będąc w Olsztynie, przespacerować się nad jeziorem i poznać okolicę.

Jednocześnie TUTAJ wkładam pierwszy wpis, kiedy spacerowaliśmy po centrum Olsztyna.

Zapraszam do wpisu i życzę miłej lektury 🙂

Trochę Starego Miasta i ruszamy nad jezioro!

Trzeci i ostatni dzień wyjazdu z ukochaną do Olsztyna, spędziliśmy nad Jeziorem Ukiel.

Jednakże, na początku, przeszliśmy przez Stare Miasto, gdzie złapałem w kadrach kilka miejsc. Wiecie, można przechodzić w danym miejscu po raz setny, a i tak znajdzie się taki widok, takie zestawienie budynków lub tak padnie światło, że warto ponownie wyciągnąć aparat.

Nad jezioro pojechaliśmy autobusem, wysiadając na przystanku “Zatoka Miła”. Bowiem kawałek dalej właśnie takowa się znajduje.

Jezioro Ukiel – to miejsce WARTO odwiedzić!

Jezioro Ukiel to największe jezioro w Olsztynie, zajmuje 412 ha, dzieląc się na kilka części (baseny jeziorne). My oddaliśmy się spacerom na południowym brzegu jeziora, choć nie ukrywam, że przy kolejnych wizytach będę chciał zajść/zajechać w bardziej “dzikie” rejony.

Od południa, mamy świetnie ogarniętą nadwodną infrastrukturę! Szczerze, widziałbym taką promenadę u mnie w Gdańsku nad morzem. Olsztyn wie jak to się robi i warto brać przykład.

Zatoka Miła

Nasze spotkanie z jeziorem było miłe, bowiem tak samo nazywa się zatoka, przy którym zaczęliśmy spacer. Kierowaliśmy się na wschód, oglądając coraz to inne rozwiązania infrastrukturalne, pozwalające na odpoczynek, gry zespołowe, miłe spędzanie czasu i podziwianie jeziora.

Plaża i widoki

Minąwszy apartamenty Willa Wella Olsztyn, znaleźliśmy się na jednej z kilku plaż. Wspaniałym widokom nie było końca, również kawałek dalej, idąc pomostem wzdłuż brzegu, podziwialiśmy spomiędzy drzew przepiękny pejzaż, na który składały się woda, jachty, drzewa i niebo.

Najładniejszy fragment

Przy drugiej plaży z pomostami, biegnie szeroka promenada, wyłożona granitowymi płytami. Wykorzystując urozmaicenie terenu, zamontowano tuż obok drewniane siedziska. Usiedliśmy, jedząc drożdżówki i podziwiając krajobrazy takie, jakie macie niżej. Ta część promenady jest chyba najładniejsza. Spora przestrzeń, piasek, woda, serio piękne widoki. Pewnie z tego względu właśnie tutaj zrobiliśmy sobie we dwójkę małą sesje zdjęciową.

Bogata infrastruktura

Kawałek dalej stoją nowoczesne pawilony z restauracjami, jest plaża, jak również większy pomost, rzekłbym, molo. Wydaje się nam, że wyznacza ono miejsce, gdzie można się pluskać. Wchodzi się jedną stroną, ale wyjść na brzeg można już z innej. Pomost jest ciekawy, urozmaicony, daje mnóstwo świetnych perspektyw widokowych.

Jezioro Ukiel widziane z drona

Dalej mamy przystań, plac zabaw. kolejny pomost wzdłuż wody. Tam też postanowiłem polatać dronem i dopiero z góry się okazuje, jak Jezioro Ukiel jest wielkie i ciekawe. W sumie, gdybyście chcieli przejść je dookoła, zrobilibyście 22 km, z kolei gdybyście chcieli dotknąć dna w najgłębszym miejscu, potrzeba zanurkować na ponad 40 metrów.

Jezioro Ukiel jest piękne, imponuje również całe zaplecze, promenada, mała architektura, plaże, pomosty i przystanie. Coś wspaniałego!

Powrót do centrum i koniec wycieczki

Z nad wody, ruszyliśmy na autobus i podjechaliśmy na ul. Pieniężnego do “Stołówki Warmińskiej” posilić się dobrym obiadem. Przeszliśmy się dodatkowo na Rynek, wypijając tam kawę i herbatę, po czym ruszyliśmy na Dworzec PKP. Było blisko, a byśmy nie zdążyli, całe szczęście daliśmy radę i już o 19:30 byliśmy w Bydgoszczy. Dla mnie podróż skończyła się niemal o północy, kiedy wszedłem do domu w Gdańsku.

Podsumowując

Długo nie zapomnę tej trzy dniowej wycieczki! Olsztyn dał nam romantyczne miejsca i niezapomniane chwile w Parku Podzamcze i nad Jeziorem Ukiel, w Mrągowie zaś zrobiliśmy świetny spacer nad Jeziorem Czos. Kochanie, DZIĘKUJĘ!

Dziękuję każdemu z osobna za wejście na bloga i lekturę powyższego wpisu. Liczę, że opis jak i zdjęcia, zachęciły Was do odwiedzin Olsztyna. Zaglądajcie również do innych artykułów z wielu podróży po Polsce i za granicami.

Dołącz do społeczności bloga, klikając LUBIE TO poniżej 🙂

Odkrywajcie Polskę, pokazujcie to innym i cieszcie się tym! Pozdrawiam, Cześć!